Een BIZONdere dag - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Een BIZONdere dag - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Een BIZONdere dag

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

21 Juli 2015 | Verenigde Staten, Teton Village

Dag 3 begon vrij rustig. Lekker geslapen, ontbijtje en daarna de auto in gesprongen.
Een lange rijdag stond voor de boeg. Van Casper naar Jackson Hole. Hier doe je 5 uur over, maar omdat je tussen door nog een keer je blaas wilt legen en weer wilt bij vullen, doe je er wat langer over.
En zeker als je onderweg een hele bups auto's ziet staan. Dan weet je dat er wat te doen is. Al snel zagen wat het oponthoud veroorzaakte: BIZONS.
Een hele kudde (inclusief kalfjes). En errug dichtbij. Dus hups stuur om, auto geparkeerd, nog net de fotocamera en de videocamera gegrepen en dan de auto uitspringen om dit moois vast te leggen.
Wat geweldig gaaf om deze enorme beesten van zo dichtbij te zien. We konden ze bijna aanraken. Deze beesten veroorzaakten niet alleen file door dat mensen ze wilden bekijken, maar ook omdat ze vonden dat het gras aan de overkant beter smaakte en dus overstaken. Uiteraard hebben zij voorrang en dus wacht je braaf totdat het beest aan de overkant is. En ook al zijn het bizons, het zijn net schapen; als er één over de weg is....

Uiteindelijk onze blik kunnen afwenden van dit bizondere moment en het hotel gevonden. Dit hotel ligt in Teton Village. Een soort skidorpje in Jackson Hole. Het uitzicht is fantastisch!
Hier kunnen we wel 5 nachten vertoeven.
Lekker het zwembad ingedoken en daarna op zoek naar een (zoals Ria zei "vreetschuur"). In Teton Village is alles op loopafstand, maar mega duur dus zijn we terug gerend naar de auto. 10 km verderop hebben we een goede vreetschuur gevonden en heerlijk gevr... gegeten.

Morgen gaan we kijken of we naar Yellowstone kunnen.

Liefs,
the Takkies

• 22 Juli 2015 - 09:14

Ans:

Leuke foto, die met z'n allen !!!!!

• 22 Juli 2015 - 10:24

Mich En Ro :

Wauw!! Super tof :) dat is gewoon een cadeautje die bizons ;)
    Echt leuk om te lezen en zien.. have fun @ yellowstone :D

• 22 Juli 2015 - 12:41

Hanneke:

Mooi zeg! Veel plezier in Yellowstone, maar niet te hard stampen he? Anders knalt de supervulkaan! ;-) Hij wordt goed in de gaten gehouden, maar ik weet niet of de geologen van jullie komst op de hoogte moeten worden gebracht..? :D

• 22 Juli 2015 - 13:35

Mams:

Wowwww , wat BIZONder om mee te maken , wat n prachtige dieren zo .
    Veel plezier in yellowstone , benieuwd wat jullie daar gaan beleven .
    xx

• 23 Juli 2015 - 22:57