Yiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaa - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Yiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaa - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Yiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihaaa

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

25 Juli 2015 | Verenigde Staten, Teton Village

Relaxen, dat is wat we vandaag hebben gedaan. Lekker aan het ontbijt en daarna het stadje Jackson verkennen. Er was een Farmers markt, dus daar moesten we uiteraard over heen struinen. Daarna nog wat winkeltjes in geweest en boodschappen gedaan.
Na even skypen, lezen aan het zwembad en even de ogen dicht, zijn Gert en Liz de heuvel (waar het hotel bij staat) opgelopen. Hier had je een stoeltjeslift. We hebben daar een rondje mee gemaakt. Deze stoeltjeslift wordt normaal gebruikt voor mountainbikers die hun fiets en zichzelf in de lift zetten en dan naar beneden fietsen over een mooi parcours. Nu hebben wij het gewoon gebruikt voor het uitzicht;)
Terug hebben we met zijn vieren een lekkere salade gegeten en zijn Dirk, Gert en Liz naar een heuse Amerikaanse rodeo geweest.
Wauw, wat was dit bijzonder!Vooraf werd een lied gezongen dat vertelt dat je een trotse Amerikaan bent. Met daarna uiteraard het volkslied. Dit is hier veeeeeeeel serieuzer dan wij het volkslied zingen (of mee mompelen). Door de man van de ticketcontrole werd er meteen hevig gebaard dat de hoeden en petten af moesten. De mannen luisterden braaf en wie niet braaf luisterden kreeg nog een paar flinke gebaren en non verbale waarschuwingen! Hoewel dit erg grappig was, was het ook wel indrukwekkend om te zien hoe al het publiek staat en met de hand tegen de borst mee blèrt met het volkslied.
Er waren verschillende onderdelen bij de rodeo, zoals stier rijden, stier vangen, paarrijden, paard vangen en zelfs schaap rijden. Dit laatste werd door twee 3 jarige gedaan?!!! Seriously? Seriously!!
Echt bizar. Niet voor te stellen! Maar de kids leken het leuk te vinden.
En een meisje van een jaar of 6.7 heeft iedere vrouw (mannen deden niet mee aan dit onderdeel) bij het paard racen verslagen. Zij moesten met hun paard van de ene ton naar de andere galopperen, er om heen en door naar de volgende. Er was een groep volwassenen, een groep pee wee's (de mini's) en de tieners. De pee wee van 6 à 7 heeft alle vrouwen met dit onderdeel verslagen. Fantastisch!
Ook dit hebben we dus weer mee gemaakt en kunnen we afvinken.

Morgen verwisselen van hotel en gaan we naar Cody.

Liefs,
the Takkies

• 26 Juli 2015 - 08:16

Carina:

Leuk om te lezen!! Wij gaan vaak naar rodeo's in Canada echt genieten!!! Veel plezier nog en genieten daar!! Gr uit t veen

• 27 Juli 2015 - 08:21

Gert En Liz:

Oh cool!!! Voor ons was het de eerste keer, maar wat een festijn! Dank je wel. Doen we:)

• 27 Juli 2015 - 20:56

MariekedG: