Red Loop - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Red Loop - Reisverslag uit Rapid City, Verenigde Staten van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Red Loop

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

30 Juli 2015 | Verenigde Staten, Rapid City

Lekker toeristisch, dat was vandaag ons thema. Zoals al eerder gezegd: ook de toeristische dingen moet je doen (wil je gezien hebben). En dus hebben we vandaag het rode rondje van de kaart gereden.
We begonnen bij de ugly presidents. Toch wel indrukwekkend als je daar zo dicht bij staat. Na een korte wandeling langs de mannen, weten we eindelijk wie, wie is. Jullie ook? Waag maar eens en gokje (van links naar rechts) ;-) Er is wel een vijfde president bij gekomen in de tussentijd. We zijn benieuwd of jullie ze alle vijf kennen.
Daarna door naar het andere gevaarte in een berg: The Crazy Horse. Hier kon je helaas niet zo dichtbij komen. Wij betwijfelen of we dit project af gaan zien. Het was namelijk een droom van de man en later zijn gezin/familie om dit project te realiseren. Maar zonder hulp van de overheid en dus alleen met hulp van giften. We wachten af. Hoe ver ze nu zijn zie je op de foto. Al liep er wel een heel gek paard voor het beeld...
Daarna de Needles Highway gepakt en de Wildlife loop. Beide in Custerstate park. Bij de eerste moet je door een hele smalle natuurlijke tunnel. Omdat je niet met twee voertuigen tegelijk de tunnel kon trotseren was het druk voor de tunnel. Hoe vervelend! De drukte waren voornamelijk motoren. We moesten een foto maken van een motormuizen stel (en zij van ons) en toen heeft Dirk als tegenprestatie (weer) een foto van Liz geregeld op de motor. En niet zo maar 1! Hij was nog maar 3 dagen oud en het nieuwste van de nieuwste van de Harley Davidson. Dus Liz scoorde een nieuwe foto, met een andere vent (deze heet Dale) en haar eerste Harley Davidson hug, aldus Dale.
Na de tunnel kwamen we bij de Wildlife loop. U raadt het a;l veel wildlife gescoord. Deze keer waren het prairiehondjes, wilde ezels, herten en weer buffels die zo nodig voor je auto moesten oversteken. Ook heel vervelend! De ezels mochten we zelfs van onze overburen voeren. We kwamen hen tegen en blijkbaar kon je bij het hotel mais kopen om deze ezels te voeren. Natuurlijk hebben we deze arme, arme beesten meteen gevoerd ;-)

De dag hebben we afgesloten met een lekker maaltijd in onze stamkroeg en een ijs (ijsje kan je hier niet van spreken) toe.

Morgen naar de slechte landen en de muur!

Liefs,
the Takkies.

P.S. over Wildlife gesproken: we hebben een aantal dagen geleden een uil gezien. Maar we reden op de Interstate (de snelweg) en dus kunnen we geen bewijs leveren.
Voor het hotel lopen bevers. Die hebben we wel op de gevoelige plaat vast gelegd. Dat bewijs zie je thuis :-)