Wat een dag in Jasper NP - Reisverslag uit Hinton, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Wat een dag in Jasper NP - Reisverslag uit Hinton, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Wat een dag in Jasper NP

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

06 Augustus 2015 | Canada, Hinton

Het was niet onze dag vandaag. Een dag die we eerst wilden vergeten, maar nu niet meer zullen vergeten!
Vanmorgen ging het al mis. We hadden getankt, maar konden niet betalen vanwege geen saldo op de creditcard. Dat kon niet mogelijk zijn. Dus cash betaald en terug naar het hotel (gelukkig dicht bij elkaar). Daar gekeken, bleek er een heel groot bedrag zijn afgeschreven vanwege een auto die we niet gehuurd hebben. Na veel tijd kwijt te zijn aan telefoontjes, en nog wachtende op één telefoontje, zijn we toch maar naar Jasper gegaan.
Het was vanmorgen begonnen met regenen en helaas niet opgehouden met regenen. Omdat we hier maar één keer zijn en toch nieuwsgierig zijn naar Jasper, hebben we het Maligne Lake bezocht. Daar hebben we ondanks de kou (12 graden, oh wat een heerlijkheid in Nederland. We hopen dat jullie er van genoten hebben :-)) twee korte hikes gedaan. Onderweg kwam er een muledeer om de hoek kijken. Wat een grappig beestje!
Daarna terug en kwamen we in een twee uur durende file terecht. Natuurlijk moesten we hier even over mopperen. Maar toen we zagen waarom; was het mopperen snel over. Er was een pickuptruck tegen een vrachtwagen geknald. Heftig als je die pickup daarna ziet....
Daarna moesten we weer stoppen, maar nu voor elken langs de weg. Vreemd, na zo'n situatie.
En hoe bizar ook, daarna kwam waarom we deze dag niet meer zullen vergeten: hawkeye zag een wolf!! Dus terug op de vluchtstrook. De wolf kwam erg dichtbij, maar was ook schichtig. Daardoor en door het te hoge adrenalinegehalte van Liz hebben we geen goede foto. Wel staat hij mooi op film!! Wauw, gewoon een wolf in het wild! Wat een mazzel hebben wij!
Dus wat een dag...
Nu nog wat eten (het is inmiddels 22.00 uur) en daarna lekker slapen.

Liefs,
the Takkies

• 07 Augustus 2015 - 07:11

Ro Mich Annelyn:

whaaaahh super tof :) !!!!!!!! lijstje wordt steeds completer :)
    ondanks de dingen die tegen zitten toch mooie dingen gezien
    hopelijk je credit card probleem opgelost..??

xxxx

• 07 Augustus 2015 - 11:18

Dirk En Ria:

Hopenlijk is de toestand met de creditkaart opgelost. Is heel vervelend. Mooie grijze wolf, maar hij/zij wilde duidelijk niet graag op de foto. Niet zo'n geweldige dag, maar toch goed afgelopen?

• 07 Augustus 2015 - 14:15

Gea:

Wat een pech zeg met die creditkaart. maar wat zien jullie veel. prachtige foto's. Ik schrijf niet zoveel omdat dit lastig is met links en constant rechts pijn. ik krijg nu andere pijnstillers die hopelijk beter werken. Gisteren op de poli werd gezegd dat het wel een half jaar kan duren en dan kunnen ze niet zeggen of het goed komt. vandaag een huilende cliënt omdat ik de afspraak heb afgezegd. Gelukkig is Anna hier die veel vrolijkheid brengt. dagelijks jullie berichten doen het goed! geniet vooral verder en laat je vakantie niet bederven door de kaart.

liefs wim en gea.

• 07 Augustus 2015 - 16:36

Gert En Liz:

Hoi allemaal,

De problemen met de creditcard zijn nog niet opgelost. Er wordt aan gewerkt door ons, het reisbureau en het bedrijf dat het heeft afgeschreven. We hopen snel op resultaat.
    Maar dit mag onze honeymoon niet bederven en dus gaan we vandaag weer vrolijk op pad. Dit maal naar Clearwater!

P.S. Wat vervelend allemaal Géa! We hopen dat de nieuwe pijnstillers snel gaan werken! Beterschap! DIkke kus van ons.

• 09 Augustus 2015 - 15:40

MariekedeG:

Wat vervelend met die creditcard. Als jullie daarmee hulp nodig hebben laat het mij maar weten.
    Super cool dat jullie een wolf hebben gezien! kben benieuwd naar de foto :P haha.

• 09 Augustus 2015 - 19:43

Gert En Liz:

Super lief Marieke!! Dank je wel! We hebben met de bank gebeld en kunnen tussentijds aflossen of te wel geld overmaken naar de creditcard. Dit hebben we gedaan en duurt ongeveer twee dagen. Dus we redden het helemaal:) Maar nogmaals super bedankt, erg lief!! :-*