Lazy sunday! - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Lazy sunday! - Reisverslag uit Nanaimo, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Lazy sunday!

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

17 Augustus 2015 | Canada, Nanaimo

Na al het indrukwekkende van de kajaktour, worden we vandaag wakker in Nanaiomo. In dit havenstadje verblijven in het huis van Darlene. Een aardige vrouw die een B&B runt en ons vergezelt met verhalen wat je kunt doen en een lekker ontbijt klaar maakt.
Als we het ontbijt op hebben, besluiten we om het eerste verslag van de kajaktour te schrijven. Jullie zijn vast benieuwd en Liz kan niet wachten om het met iedereen te delen!
Daarna gaan we naar Coombs. Dit is een ieniminie dorpje waar je een old market hebt, waar je lokale dingen kunt kopen. Deze lekkernijen blijken niet allemaal lokaal te zijn. Heel veel is geïmporteerd. Zo ook uit Nederland. Maar dat mag de pret niet drukken. Het bijzondere aan deze markt zijn namelijk niet de producten die ze verkopen, maar het dak van deze markt (nee, het is niet zo'n dak waar je kunt stappen). Hier heb je namelijk geen paard in de gang, maar geiten op het dak! Geen grapje. Het is echt zo! Bewijs staat gelukkig op beeld, want anders geloof je deze toeristische attractie niet.
Bij de market halen we lekkere dingen en rijden we naar een strandje in de buurt. Hier gaan we lekker picknicken en relaxen op het strand.
Daarna rijden we door naar the Kinsol Trestle.Onderweg komen we een midgetgolfbaan tegen. We gaan even kijken. Wat een cool decor. Dat mogen ze in Nederland ook wel maken!
Helaas geen tijd om te spelen, want we willen toch echt naar Kinsol Trestle. Dit is een houten brug waar je over heen kan lopen, waar vroeger een trein overheen reed. Op zich leuk, maar eigenlijk niet de trip waard.
Onderweg komen we het heuse Lindenlaantje tegen! Dat is wel grappig. Als ze nou ook nog een Branches Ave hebben... ;-)
Inmiddels is het al laat en willen we toch wat eten. We besluiten langs de haven van Nanaimo te lopen. Maar alles is uitgestorven. Jammer, want er leken leuke tentjes te zitten...
Uiteindelijk eindigen we bij restaurant de gouden bogen.

Het was een heerlijk relaxed dagje. Ook dit is vakantie.
Morgen keren we terug naar Vancouver.

Liefs,
the Takkies

• 18 Augustus 2015 - 08:41

Dirk En Ria:

Wat leuk die geiten. En een rustig dagje is ook nooit weg, ff bijtrekken. En jij Melissa bent toch ook iets van je eigen tegen gekomen, zie San Francisco.
    Nog veel plezier daar.