KUStttt.... - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu KUStttt.... - Reisverslag uit Portland, Verenigde Staten van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

KUStttt....

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

21 Augustus 2015 | Verenigde Staten, Portland

Op deze mooie dag zijn we de kust van Portland gaan verkennen.
Maar niet voor dat we nog wat merkkleding hebben gescoord voor weinig. En daarvoor moet je toch echt naar een outlet. Dus op naar de outlet. Hiervan hebben we alleen de Levi's gezien, maar dat was ons doel en dus helemaal goed.
Het blijft een leuke ervaring! We werden ontvangen door een man die vroeg wat we wilden, uitleg gaf over de nieuwste collectie, onze vragen beantwoordde en ons naar de goede afdeling verwees (wel te verstaan 5 meter verder). Toen we aanstalten maakten om te lopen, waarschuwde hij zijn collega via zijn oortje dat we er aan kwamen. 5 passen verder werden we onthaald door een meisje. Zij vroeg wat Liz wilde gaf haar een paar broeken en verwees haar naar het pashokje. Bij het pashokje werden we onthaald door collega nummer 3. Collega 3 gaf haar naam (handig voor de fooi later) en vertelde dat als we iets nodig hadden zij het zou regelen. En dus een andere kleur, andere maat, ander model, Gaby regelde het.
Gert werd inmiddels geholpen door collega 4 en allemaal communiceerde zij met hun headsets en werd alles geregeld. Wat een service!
Nadat we een uur in het pashokje hadden doorgebracht, vonden we dat we wel geslaagd waren en zijn we de auto ingestapt.
Intussen had de zon zijn weg naar de aarde gevonden en was het tijd voor een Starbucks met voodoopoppetje.
Nu konden we er echt tegen aan en zijn we Cannon Beach onveilig gaan maken. Dit is een klein kustdorpje. Leuke, schattige huisjes en een prachtige kust. Na een korte stop zijn we doorgereden naar Ecola Park. Dit ligt vlakbij Cannon Beach en geeft je prachtige uitzichten over de zee en zijn kust. Na een wandeling over het strand en een stuk rotsbeklimming (je moet wat over hebben voor een mooi plaatje), zijn we door gegaan naar Astoria. Dit plaatsje staat bekend om decors van een aantal films, zoals Free Willy en the Goonies. Helaas hadden we niet genoeg tijd om de sets te vinden.
Als afsluiter hebben we heerlijk gegeten en zitten we nu aan de awardwinning pie van Shari's, met een wijntje en een biertje.
He bah wat lekker!!

Helaas was dit het einde van onze honeymoon en vliegen we morgen naar huis. We hopen zondagmiddag veilig te landen op Schiphol.
Om nog even na te genieten; nog wat wist-je-datjes:

Liefs,
the Takkies

Wist je dat:
-fietsers hier gewoon op de snelweg fietsen? Zij fietsen dan wat bij ons
de vluchtstrook is. Bij hen heet het: "Watch out bikers on road."
- Ook wandelaars zijn we langs de snelweg tegen gekomen.
- de taart van Shari's inderdaad erg lekker is. We hebben genoten van
de smores en de bananentaart.
- We bijna alle dieren van ons lijstje gezien hebben, behalve de Moose?
- Ze in Canada een hele andere frappé kennen dan in Amerika? En we de
Amerikaanse van de Mac het lekkerst vinden?
- Maar onze favoriet toch echt de smoresfrappé van de Starbucks is?
- We zijn begonnen met 8 uur tijdsverschil met jullie en zijn geëindigd met
9 uur tijdsverschil?
- We jullie snel gaan overladen met honderden foto's en filmpjes? :-P
Dus bereid je maar vast voor! ;-)

Dikke kus

• 22 Augustus 2015 - 10:28

Mich Ro An:

Wat vliegt de tijd!!! Alweer op het einde van jullie trip.. bizar hoe snel die dingen gaan :(
    Reis was natuurlijk weer geweldig.. en leuk dat jullie dat deelden met ons.. Alle extra's horen we graag als jullie weer thuis zijn met de bijbehorende film en foto materiaal ;)
    Succes met afscheid nemen :p en pakken en lang wachten op het vliegveld.. hopelijk verloopt jullie reis voorspoedig!

Tot snel in NL :D

Liefsss

• 22 Augustus 2015 - 13:09

Dirk En Ria:

aan alle leuke en mooie dingen komt eens een eind. Hadden we teveel overdreven met onze weetjes voor jullie?
    Hele fijne reis terug naar dit kikkerlandje en hopelijk gauw tot ziens.
    De reisleiders

• 22 Augustus 2015 - 19:07

Mam:

Super snel gegaan die 5 weken vakantie ,maar eerlijk gezegt ben ik best n beetje blij als jullie weer veilig en wel op wat minder kilometers afstand zitten !!
    Maar genoten van de verhalen en prachtige foto's en benieuwd naar de rest

Goeie reis terug , xx