Roaaarrrrrrrr - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Roaaarrrrrrrr - Reisverslag uit Cody, Verenigde Staten van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Roaaarrrrrrrr

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

26 Juli 2015 | Verenigde Staten, Cody

Wat begon als een relax dagje met een aardig ritje voor de boeg (van Yellowstone naar Cody), eindige als een geweldig gave dag!! We hebben namelijk......
Maar eerst, zoals het hoort, bij het begin beginnen.
Vanmorgen een beetje uitgeslapen om daarna te ontbijten en de koffers in te laden. Het volgende hotel stond op ons te wachten en dus alles in de auto en gaan met de bana... uh Ford. We reden eerst over de rough road (ja die van het eerdere verslag, van het hobbelen en bobbelen). Dit omdat Liz dit zo leuk vindt en alle hobbels graag mee pakt en dus zigzaggend over de weg ging. Tot groot genoegen van haar medepassagiers:D (commentaar volgt waarschijnlijk later;)). Daarna door naar Yellowstone om naar de upper en de lower falls te kijken. We hebben uiteindelijk alleen de afdaling naar de lower falls gedaan, wegens tijd en adem gebrek. De upper falls hebben we van afstand gezien. Beide erg mooi!
Toen ons weer in de auto gesjord om onze weg naar Cody te vervolgen. Wederom ergens een file van mensen. Jaw hoor, een bizon. Die hebben we al vaker gezien en veel dichterbij.. niet interessant dus en daarom rijden we de file voorbij (ja, inderdaad we zijn nu al verwend;)). Later nog een file. Ook hier even kijken, je weet nooit... Dit keer twee mannelijke Elken. Wat een mooie beesten met die grote geweien! En gewoon door grazen terwijl er 100 aapies naar hen zitten te gluren.
Nadat deze aapies hun foto hadden, zijn ze de auto ingestapt voor het vervolg van de rit.
Ineens roept Gert: "STOPPPPP!! Rij es ff terug! Ik zag volgens mij een beer". Dirk zet de Ford in zijn achteruit. In eerst instantie zien we niks, maar Gert toch zeker van zijn zaak, stapt de auto uit en gaat kijken. Al snel een verwilderd gebaar naar het bos en inderdaad een beer. Als ook wij zijn uitgestapt zien we al snel dat het om een mama grizzly gaat met haar twee jonkies. Wat ontzettend gaaf en ook wel schattig om te zien (ook al lusten deze beesten je vast rauw, of.... met een beetje zout en peper). Al snel heeft Gert een file veroorzaakt (want ook voor de rest van de toeristen geldt: staan er mensen aan de kant, dan is er vast iets aan de hand). We fluisteren naar iedereen die het wel en niet horen wil dat er een bear is met cubs en gaan snel verder met filmen en foto's schieten. Een klein stukje van het resultaat zie je hier, want de 100 die we hebben gemaakt, waren toch iets te veel. Thuis zullen we jullie er enthousiast mee vermoeien :-D

Wauw, gewoon een beer gezien!! En nog wel met twee jonkies erbij! Deze vakantie kan nu al niet meer stuk!
Maar we gaan nog niet naar huis, dus blijf lekker lezen, want wie weet wat we nog meer gaan zien ;-)

Liefs,
the Takkies

• 27 Juli 2015 - 14:32

Gea:

Wat heb jij goeie ogen Gertjan!! Prachtig die beren. Mooie foto's en dan nog wel met jongen. Geweldig en ik denk wel dat ik een beetje begrijp water door jullie heenging toen je dit zag en zo dichtbij stond (Afrika). Dit vergeet je nooit meer. Die elk is ook mooi. Wat een groot dier zeg!! Dank jullie voor het delen.

• 27 Juli 2015 - 14:37

Mam:

Wowwwwwwwww wat n schitterende fotos .
    Echt wel heel erg dichtbij.
    Super mooi maar toch ook n beetje eng .
    Net n weekje weg en al zoveel moois gezien !! Bofferds :-)

• 27 Juli 2015 - 16:56

Gert En Liz:

Nou he?! Echt goed van hem:) Ja inderdaad Géa, met Afrika zul je dat ook wel gehad hebben, toen met de olifant en haar jong en met de andere dieren. Graag gedaan:)

Ja was erg dichtbij en inderdaad een beetje eng, maar goed in de gaten houden en op tijd weer in de auto stappen:) Wij vinden ook dat we erg veel geluk hebben:)

• 27 Juli 2015 - 21:01

MdeG:

Wat super cool weer en mooie foto's ook. Maar die hobbels en bobbels heb je niet alleen daar he Melis :P. Alleen zal je daar nu niet zo veel meer komen aangezien ik daar niet meer woon :D.

• 28 Juli 2015 - 01:55

Alie:

echt super foto's vooral die van beer en jong wauw

• 30 Juli 2015 - 07:45

Linda :