Clearwater/Wellsgray - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Clearwater/Wellsgray - Reisverslag uit Kamloops, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Clearwater/Wellsgray

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

07 Augustus 2015 | Canada, Kamloops

Daar zijn we weer! ;-)
Hoewel het probleem met de creditcard niet is opgelost. Het waarschijnlijk aan de carchange, verkeerde voorlichting en we ons erg in de maling genomen voelen, zijn we toch vrolijk op weg gegaan naar Clearwater.
Dit is een dorp (voor Amerikaanse begrippen denk ik), op weg naar Kamloops. Van te voren hadden we niet gedacht dat we hier veel zouden doen, het is maar een tussenstop. Maar de afgelopen dagen hebben we een aantal mensen gesproken die ons vertelden dat Wellgray de moeite is om te bezoeken. Dus op tijd op pad, want je weet nooit.
Vrij vlot kwamen we in Clearwater aan. Dit ligt ook aan het uur tijdsverschil. We verschillen nu 9 uur met jullie in Nederland i.p.v. 8 uur.
Snel de zooi gedumpt en op naar Wellsgray. We hebben ons laten vertellen dat Wellsgray een Provincial Park is (yesss gratizzzz, we blijven Hollanders ;-)) die bekend staat om zijn watervallen.
De eerste die we aandeden vonden we een beetje tegen vallen. Het was meer een ik-moet-nodig-plassen-pisstraaltje. Dus op naar HelmckenFalls (ja, we denken ook aan onze Berliners :-) nja, wij vonden het in ieder geval Duits klinken). Dit is de op vier na hoogste waterval van Canada. Ze zeggen zelfs dat hij 2,5 x zo hoog is als de Niagra Falls. Helaas reikte ons meetlint niet zo ver, dus we kunnen u daar als trouwe lezer geen uitsluitsel over geven. Ons excuses hiervoor.
Hoewel ons hierdoor wel een nat pak bespaard bleef, werden we weggepest door de muggen. Dus op naar het Clearwater Lake. Hier hebben we wat grappige foto's gemaakt. Er was een bootje op het meer met een man die aan het vissen was, erg chagrijnig keek en zijn vrouw die moest roeien en ook niet al te vrolijk keek. Wij denken niet dat deze vrolijke snuiters wat gevangen hebben... ;-)
Daarom heeft Liz maar wat springoefeningen voor de camera gedaan om ze op te vrolijken.
Terug richting het hotel heeft Liz zich nog uitgeleefd op de rough road. Alle gaten pakken die je pakken kan! :-D
Nu kijken wat Kamloops te bieden heeft.

Liefs,
the Takkies

• 08 Augustus 2015 - 12:45

Dirk En Rias:

Vervelend wat betreft de creditcard.
    Mooi stukkie weer en inderdaad, een klein kind produceerd een grotere straal. Goed dat je hopenlijk een stel sacharijnen vrolijk hebt gemaakt.