Cute couple (makes bad decision) - Reisverslag uit Banff, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Cute couple (makes bad decision) - Reisverslag uit Banff, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Cute couple (makes bad decision)

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

03 Augustus 2015 | Canada, Banff

Zo werden we vanmorgen genoemd door de kamermeisjes. We "matchden" blijkbaar. Gert had een streepjes shirt aan en ik een streepjesjurk en toen was het "aah they match, what a cute couple".
Dus....
Goed.....
Vandaag een lange reis naar Banff op het programma. We begonnen met eerst een koffie te halen bij de Starbucks op de hoek. Helaas was de cappuccino van Liz erg slap. En dat voor een Starbucks :-( Maar goed koffie mee en gaan met die banaan. We kwamen door een grappig plaatsje waar Liz een helder moment had. Wie weet hoe dit plaatsje heet (foto volgt later)??
Daar hebben we wat inkopen gedaan voor het avond eten, want in de B&B kunnen we zelf koken. We namen ook een zak druiven mee (een kilo of misschien wel twee, who knows). Daar gingen we de mist in. Want bij de grens aangekomen vroeg de lieftallige grensbewaker of we ook fruit mee hadden. Ja, net gekocht voor onderweg. Bad decision he said. We moesten het fruit inleveren (nja weg gooien in een vriezer bij de andere zakken druiven), want Amerikaans fruit kan ziektes hebben die ze in Canada niet hebben. Toooo bad! En we vonden de druiven al zo duur. Dus snel een paar druiven gehamsterd in onze hamsterwangen en toen door. Onderweg kwamen we een paar bighornsheeps tegen. Deze lagen verlekkerd te kijken wat wij aan het doen waren. Dus gelukkig konden wij voor wat entertainment zorgen. Helaas moeten we nog wat aan onze xfactor doen, want 1 van de schapen begon te gapen. En je weet als 1 schaap.......
Daarom maar snel de auto ingestapt en door naar Banff.
Hier hebben we een klein schattig kamertje in een leuke B&B.
De kookplannen gingen niet door, want we hebben bij mij zelf gegeten. Er is hier namelijk een Melissa Missteak restaurant. Hier hebben we uitgebreid en lekker gegeten. Zelfs met een toetje na.
Banff zelf is erg druk. Niet wat we er van verwacht hadden. Banff is namelijk een NP (National Park). Normaal als we naar zo'n NP gaan, moeten we eerst een stuk rijden, dan gaan we door een "gate" en daarna rijd je een natuurpark in. Maar dit is een stadje met daar omheen natuur. Een beetje wennen, maar uiteraard de moeite om van dichtbij te gaan bekijken.
Dit gaan we morgenochtend al vroeg doen, om mooie foto's bij een paar meren bij zonsopkomst te maken.
Fingers crossed dat het lukt (het vroege opstaan);-)

Liefs,
the Takkies

• 04 Augustus 2015 - 18:28

Dirk En Ria:

Wat jammer van die druiven, werden het btoch van die zure krengen. Maar fijn dat jullie het leuk hebben.

• 05 Augustus 2015 - 22:58

Hanneke:

Hmm, ik had toch graag nog een foto van the cute couple in stripes gezien! :-)

Tags: Grens Canada