Diehard Hollanders in Banff doen Honeymoontest - Reisverslag uit Banff, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Diehard Hollanders in Banff doen Honeymoontest - Reisverslag uit Banff, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Diehard Hollanders in Banff doen Honeymoontest

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

04 Augustus 2015 | Canada, Banff

*Geluidje*...Wiens idee was dit ook alweer? Oh ja, die van onszelf. Het is 04.45 uur als de wekker gaat. VROEG!! Nog maar een keertje omdraaien? Nee, we moeten onszelf bij elkaar rapen (hoe je dat doet in een bed weet ik niet, maar ze zeggen het) en opstaan, want we willen zonsopgang bij de meren zien. Uiteindelijk lukt het ons om in de auto te stappen naar Herbert Lake. Als we er aankomen om 6.00 uur (je doet er 3 kwartier over om bij het meer te komen vanaf Banff), is het erg rustig, mooi, maar helaas ook erg bewolkt. Dit is wel een mooi gezicht, maar laat de intens blauwe/groene kleuren van het water niet goed uitkomen (op de foto). Door naar Moraine Lake. Hiervan zeggen dat het mooier is dan Lake Louise. En eigenlijk ben je hier voor Lake Louise. Ook dit meer is wederom prachtig, maar we hebben hetzelfde probleem. Net als bij Lake Louise, waar we ook nog even langs gaan. Om kwart over 7 gaan we richting B&B voor het ontbijt. Daarna nog even tukken, want het was wel errug vroeg vanmorgen.
Na een keer snoozen gaan we richting de stoeltjeslift. Hier hebben we een lekker ritje en een mooi uitzicht. Weer beneden zien we mensen met een verrekijker. We hebben weer beet; een grizzly loopt op de berg van de stoeltjeslift. Gaaf! Maar te ver weg voor een foto. Helaas mogen we maar één keer met de lift, of we moeten bij betalen. Dus kijken we nog even vanaf de parkeerplaats naar de Grizzly.
Dan maar naar de Cave en Basin voor een guided tour. Je zou denken dat je een grot gaat bezoeken, maar we krijgen een tour buiten over het ontstaan van Banff. Erg interessant, maar het begint ondertussen te plenzen. Gelukkig krijgt Liz van de aardige guide een rangerjas en kunnen we door. Want ja, een beetje Nederlander is wel wat regen gewend. En wij zijn natuurlijk echte diehards ;-) Na deze interessante tour, zijn we gaan opwarmen in de B&B. Warme kleren aan, warme chocolademelk en homebaked cookies:-D. Uiteindelijk is het om 17.00 uur weer droog. We wilden nog een fietstochtje maken en besluiten dat alsnog te doen. Niet zo maar een fietstochtje. Nee, een tochtje op een tandem. Het meisje die de tandem verhuurt is lichtelijk verbaasd. Helemaal als ze hoort dat het onze eerste keer is op een tandem. We laten het ons ontglippen dat we op honeymoon zijn (tsja, je bent het maar één keer). Ze moet lachen en zegt: "Well, you've gotta make it or brake it." En daar gaan we. Het gaat meteen goed, maar is wel wennen. Dus naar een paar giechelbuien van Liz gaan we langs de Vermillion Lakes. Erg mooi fietstochtje. Terug in de winkel vertellen we vol trots dat we de test hebben door staan. "Good for you!"
We gaan lekker koken in onze B&B en raken aan de klets met een stelletje dat twee jaar vanuit Australië rondreist in Amerika en Canada. Erg gezellig. Daarna raken we aan de klets met een stel Nederlanders die hier ook op vakantie zijn. Dit vinden wij zo leuk aan een B&B en de vakantie, de mensen die je spreekt.
Terwijl het hier weer regent, gaan wij lekker aan de koffie en daarna wijn en chocola (nja, Liz. Voor Gert chips en bier ;-).

Wat een leven!

Liefs,
the Takkies

• 05 Augustus 2015 - 10:23

Mich Ro En Annelynn:

wauw wauw wauw jongens echt onwijs mooi allemaal! Dat vroege posten is zo wel beloond toch ;)
    en tsja wbt de regen, shit happens :p dat moet je gewoon even door heen :p
    enjoy the sight seeing and the beautiful landscapes

Liefssss

• 05 Augustus 2015 - 11:44

Dirk:

Test dus goed doorstaan. En dus wederom z'n bruine jngen gezien. Jammer dat jullie niet dichterbij konden komen.