WAUW!!...... - Reisverslag uit Hinton, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu WAUW!!...... - Reisverslag uit Hinton, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

WAUW!!......

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

05 Augustus 2015 | Canada, Hinton

Eigenlijk schieten woorden te kort. Maar ja, als je Liz heet en je houdt van bloggen, dan kun je niet alleen maar wauw neer zetten.
Vandaag zijn we over de Icefield Parkway gereden. Ook wel high way to the sun genoemd. En gelukkig hebben we de sun ook nog even voorbij sun komen ;-) Deze weg loopt vanaf Banff naar Jasper, wordt beschreven als de mooiste route van Canada. Dat klopt helemaal! Je zou deze weg in iets meer dan 4 uur kunnen uitrijden. Maar ik denk niet dat iemand dat doet. Want het is veel te mooi om door te rijden. Er zijn zoveel plekjes waar je kunt stoppen om het uitzicht te bewonderen en te hiken. Wij hebben er dan ook 12 uur over gedaan (inclusief 1 uur pizzatime). Omdat er zoveel te zien en te doen is lang deze weg hebben we keuzes moeten maken. Dit is wel het thema weer van deze vakantie; er is zoveel te zien en te doen, dus moeten we keuzes maken. We weten het; het is een luxe probleem. Zeker met vijf weken vakantie. Maar eigenlijk is vijf weken nog te kort.
De keuzes die we vandaag hebben gemaakt waren zeker de moeite waard.
Allereerst naar Johnston Canyon de lower fall bezocht. Daarna door naar Lake Louise. Deze hebben we inderdaad gisteren al bezocht, maar vandaag stond een hike naar boven gepland voor een mooier uitzicht en een mooier plaatje. Gelukkig was de kortademigheid het waard, want het was een flinke stijle hike. En dat is best een uitdaging als je de conditie van een spruitje hebt (aldus Liz).
De weg vervolgd voor Peyto Lake bezocht. Het zijn allemaal prachtige meren met mooie bergen op de achtergrond en allemaal super blauw. Wat gaaf om te mogen aanschouwen!
Na dit meer gingen we wat kouder op. We gingen naar een gletsjer. Brrrr... maar ook weer gaaf om te zien. Wat een pak sneeuw!
Als laatste zijn we gestopt bij het honeymoonlake. Nee, dit hebben we niet voor de gelegenheid bedacht, maar heet echt zo! Een plaatje en een praatje verder dan door naar Jasper. Van daar door naar Hinton, waar ons hotel zich bevindt.

Nu lekker slapen en alle indrukken nog een keer langs laten komen.

Liefs,
the Takkies

• 06 Augustus 2015 - 08:04

Carola:

Niks gelogen super mooie foto's jaja stiekem lees ik jullie blogs elke keer

• 06 Augustus 2015 - 09:15

Dirk En Ria:

Hoi, wat een mooi verhaal en foto's weer. Worden toch wel een beetje jaloers op jullie.
    Nog veel plezier en geniet ernog van

• 06 Augustus 2015 - 17:17

Gert En Liz: