Een beetje thuis komen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Een beetje thuis komen - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Een beetje thuis komen

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

09 Augustus 2015 | Canada, Vancouver

Vandaag naar Vancouver. Eerst gezellig geskypt en daarna de koffers ingepakt en op weg. De reis had wat oponthoud, er was namelijk een vliegshow onderweg. Dan rijd je al snel wat langzamer en dus besloten we de afslag te pakken. Meteen kwamen we een parkeerplaats tegen waar we de stunters goed konden zien. Een mooie show van straaljagers en "gewone" vliegtuigen.
Al snel bleven we anderhalf uur plakken. We moest ons zelf er toe zetten om verder te rijden. Leuk om al dat gestuntel te zien ;-)
Toen was daar de skyline van Vancouver. En dat was toch een beetje thuis komen. Het gaf ons weer het gevoel van 3 jaar geleden, toen we een grote stad (LA, San Francisco enz.) binnen kwamen rijden. Toch wel erg gaaf!
Na dat de eerste kriebels voorbij waren en we de B&B gevonden hadden, zijn ze we de stad ingedoken. We hebben meteen het openbaar vervoer gecheckt en een hapje gegeten. We hebben als eerste de steamclock bewonderd. Dat is een klok die om het kwartier een paar noten speelt en wat stoom blaast en om het uur een deuntje. Wat een spektakel :-P Je kan trouwens kijken bij Ruben vs Geraldine. Daar bewonderen ze de klok ook even.
Toen op naar Chinatown voor de Chinatown Night market. Onderweg kwamen we veel zwervers tegen. Er was zelfs een straat vol met zwervers die een soort kleedjesmarkt hadden, zo leek het.
De night market hebben we niet kunnen vinden helaas.
Morgen gaan we stad beter verkennen, misschien komen we dan de daymarket tegen ;-)

Liefs,
the Takkies