Prachtig Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Prachtig Vancouver - Reisverslag uit Vancouver, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Prachtig Vancouver

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

10 Augustus 2015 | Canada, Vancouver

Pancakes!! Yes!! De dag begint al goed. Vanmorgen werd er namelijk aan het ontbijt gevraagd of je een eitje, french toast of pancakes wilde. Pancakes natuurlijk! Deze wilt Liz al 3 jaar eten. Nja,3 jaar geleden wilde ze deze graag eten, maar kwam het er niet van. Dit jaar een nieuwe poging en dan is het eindelijk zover. Amerikaanse (okee, nu Canadese pancakes). Hoe blij kan een kind zijn;-) En ze waren erg lekker.
Daarna op naar Stanley Park. Een groot park in Vancouver. Hier is iedereen aan het wandelen, hardlopen, zijn hond aan het uitlaten of aan het fietsen. Een leuk gezicht. We hebben een stukje langs de seawall gewandeld. Het park ligt namelijk aan een haven die weer uitmondt in de zee. Daarna bij de totempalen gekeken. We ontdekten dat de totempalen uit deze buurt komen en daarom staan er een aantal opgesteld in het park. Er staat er ook één die van een vrouw was, die daar heeft gewoond. Tussen deze totempalen stond wel een beetje een vreemde paal.....
Daarna met het ov weer terug naar het hotel om wat dingen uit te zoeken. Toen we dat hadden gedaan zijn we naar Granville Island gegaan. Volgens Google een half uurtje. Wat Google er vergeten was om bij te zetten dat je niet zo makkelijk het water kon oversteken, maar om moest lopen naar de brug. Dus hebben we er 3x zo lang over gedaan. Wat wel weer een mooie wandeling opleverde door de yuppenbuurt langs het water en over de Granville Island brug. Je hebt dan een mooi plaatje van wolkenkrabbers achter je.
Op Granville Island staat de Granville Public Market. Dit is een soort van grote bazaar met allemaal tentjes met eten. Hier hebben we lekker door heen gewandeld en lekkere dingen gehaald. Met deze dingen zijn we de waterbus ingestapt (lopen vonden we nu echt te ver), naar Charleston Park. Hier hadden we het mooiste plekje; uitzicht op de skyline van Vancouver. En onder het genot van dit uitzicht hebben we lekker gepicknickt. Daar kwamen we in gesprek met een jongen die ons allerlei dingen kon aanraden in Vancouver en Vancouver Island. Het waren hele bijzondere dingen. Echte aanraders: verschillende eettentjes. Dus we weten wat ons te wachten staat als we hier terug komen en als we naar Vancouver Island gaan.
Na de zonsondergang zijn we weer terug gegaan naar ons hotel. Gelukkig ging de terugweg een stuk sneller en zijn we als echte Amerikanen (okee, weer gelijk, Canadezen), met een Starkbucks in de hand naar het hotel geslenterd.

Liefs,
the Takkies

• 11 Augustus 2015 - 22:10

MariekedeG:

ziet er weer super leuk uit. Xx