Niet alles is wat het lijkt.... - Reisverslag uit Victoria, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu Niet alles is wat het lijkt.... - Reisverslag uit Victoria, Canada van Gert en Liz Takken - WaarBenJij.nu

Niet alles is wat het lijkt....

Door: Gert en Liz

Blijf op de hoogte en volg Gert en Liz

11 Augustus 2015 | Canada, Victoria

Vanochtend nog een keer pancakes en french toast (of gewoon in t Veens: wentelteefjes) op. Het was heerlijk!
Toen de koffers in de auto gegooid om het vaste land achter ons te laten en naar Vancouver Island te gaan.
We waren mooi op tijd voor de ferry overtocht en konden snel aan boord. Wat een heerlijk tochtje! Zo'n anderhalf uur hebben we heerlijk buiten gezeten en van de zon, het uitzicht, koffie en een boek genoten. Daarna nog een klein stukje rijden om bij ons hotel in Victoria aan te komen.
In de middag lekker rustig aan gedaan, in een leuk zaakje aan het water geluncht en 's avonds hebben we Victoria verkend. We dachten een leuke stad, maar in het begin viel dat een beetje tegen. Ook hier viel de Chinatown tegen. Bijna niks te zien. Een beroemd steegje stelde ook niet veel voor. Het was net een steegje uit het winkelcentrum van Utrecht. Er zou een leuke wandeling langs het water zijn. Een groot gedeelte ging over parkeerplaatsen, een gedeelte waar je bijna geen water zag en nog meer vreemds. Gelukkig kwam er toch nog een leuk stukje langs het water. De tocht zou naar Fishermans Wharf leidden. Toen we het vanuit de verte zagen, hadden we er niet echt vertrouwen in. Maar goed we waren er nu toch bijna, kunnen we net zo goed even kijken. De Fishermans Wharf in San Fransico bestaat uit allemaal huisjes met daar in winkeltjes. Dat verwachtten we hier ook. Maar dat bleek niet het geval. De leuk gekleurde huisjes, waren ook echt huisjes. Mensen wonen daar op floathouses. Erg leuk om tussendoor te wandelen.
Daarna terug naar downtown voor een stukje Old Town. Onderweg kwamen we een groep mensen tegen. Ook als is het in de stad; als er ergens mensen zijn..... ;-) En dus bleven we even kijken. In het begin leek het niet echt wat, maar uiteindelijk bleek het een goede straatartiest te zijn en hebben we vol bewondering staan kijken naar zijn vertoonde kunsten.
Downtown was een gezellig straatje. Daar hebben we in een kroeg nog even wat gedronken. Gert had een miniproeverij van biertjes en Liz een cider. Ze dacht een kleintje, maar bleek een halve liter.
Daarom op de terugweg maar even een bodem gelegd en een hamburger gehaald ;-)
Nu lekker slapen en morgen naar Campbell River.

Liefs,
the Takkies